Jurnal de vacanţă: Viena 2016

Anul acesta am avut parte de o minunată vacanţă în care am reuşit să vizităm (eu şi soţul meu) 3 capitale europene, Viena, Praga şi Bratislava, într-o singură săptămână. După ce am vorbit despre "Cum să îţi planifici o vacanţă cu maşina prin Europa -tips and tricks", în articolul de astăzi am să vă vorbesc despre primul oraş vizitat şi anume Viena.

Jurnal de vacanta: Viena 2016

Drumul, pentru cei ce locuiesc în vestul ţării e destul de uşor. Am ajuns la destinaţie în aproximativ 6 ore şi nu a fost prea obositor. Circulaţia din Viena nu a fost foarte aglomerată şi am ajuns destul de uşor la hotel, care era relativ aproape de centru (10-15 min de mers pe jos). Am făcut plinul de benzină în România şi am mai avut nevoie doar de vignete pentru Ungaria ( 47lei pentru 10 zile) şi Austria (44lei pentru 10 zile).

Cazarea a fost în jur de 85 euro pe noapte, pentru un hotel de 3 stele cu mic dejun inclus şi wifi gratuit iar parcarea (privată şi securizată) a costat încă 17 euro pe noapte. Locaţia era foarte bună, chiar lângă piaţa de delicatese Naschmarkt, la doar câteva minute de celebra stradă de shopping Mariahilfestrasse şi la 10-15 minute, pe jos, de centru.

Pentru Viena am avut la dispoziţie două zile care nu au fost suficiente pentru a vizita tot ce are acest oraş de oferit dar am reuşit să ajungem în majoritatea locurilor pe care ne-am propus să le vizităm. De cum am ajuns, am rămas impresionaţi de splendoarea clădirilor care pe măsură ce ne apropiam de centru deveneau din ce în ce mai grandioase. Catedrale, muzee, palate, parcuri, străzi de shopping, Viena are de toate pentru toţi.

Singurul lucru mai puţin plăcut e faptul că obiectivele turistice nu sunt semnalizate şi în limba engleză. Dacă nu ştiţi limba germană e aproape imposibil să descifraţi numele unor locaţii (în cazul în care apare numele trecut) prin urmare va trebui să faceţi puţină documentare pe google dar şi hărţile primite de la hotel vă pot fi de ajutor.

Clădire din centrul oraşului

Jurnal de vacanta: Viena 2016 - Rathaus Viena - Primaria din Viena

Rathaus Viena - Primăria din Viena

Jurnal de vacanta: Viena 2016 - Cladirea parlamentului din Viena

Clădirea parlamentului din Viena

Jurnal de vacanta: Viena 2016 - Intrarea in palatul Hofburg prin Michaelerplatz gates

Intrarea în palatul Hofburg prin Michaelerplatz gates

Cartierul Muzeelor e un loc ce merită vizitat. Noi am nimerit fix zilele de weekend în Viena şi majoritatea muzeelor erau închise aşa că ne-am mulţumit să le privim din exterior. În curtea interioară din Cartierul Muzeelor, ne-am putut bucura de un concert de pian în aer liber oferit de tinerii artişti din Viena.

Jurnal de vacanta: Viena 2016

Catedralele şi bisericile au o arhitectură impresionantă şi e o adevărată plăcere să le priveşti. Mi-a plăcut foarte mult biserica Votive şi am rămas impresionată de detaliile arhitecturale şi de efortul depus în realizarea lor.

Jurnal de vacanta: Viena 2016 - St Peter's Church - Viena

St Peter's Church

Jurnal de vacanta:  St. Charles Church in Vienna

St. Charles Church - Viena

Un alt loc pe care am vrut neapărat să îl vizităm a fost palatul Belvedere. Grădinile palatului sunt imense şi am rămas impresionată de cât de curate şi îngrijite erau. E un loc minunat şi nu trebuie să îl rataţi dacă ajungeţi în Viena.

Jurnal de vacanta: Viena 2016 - Gradinile palatului Palatul Belvedere

Grădinile palatului Palatul Belvedere

Mijloacele de transport în comun sunt foarte bine puse la punct însă noi am preferat să luăm oraşul la pas pentru a-l descoperii cât mai bine. Chiar şi până la Palatul Schonbrunn am ales să mergem pe jos chiar dacă era destul de departe de locul unde am fost cazaţi. Grădinile Palatul Schonbrunn sunt impresionante şi vă trebuie ceva timp ca să le puteţi vizita şi admira. Din nefericire vremea nu a ţinut cu noi şi nu am reuşit să ne bucurăm prea mult de acele privelişti minunate.

Jurnal de vacanta: Viena 2016 - Gradina interioara a palatului Schonbrunn cu vedere spre Gloriette

Grădina interioară a palatului Schonbrunn cu vedere spre Gloriette

Jurnal de vacanta: Viena 2016 - Gradina palatului Schonbrunn

Grădina palatului Schonbrunn

Mâncarea a fost bună şi preţurile nu au fost chiar atât de mari pe cât mă aşteptam. Dacă ar fi să comparăm cu preţurile de la noi, nu sunt deloc mici dar sunt cam la fel ca în majoritatea oraşelor turistice mari.

De fiecare dată alegem hoteluri care să aibă micul dejun inclus. În felul acesta economisim timp (nu mai trebuie să căutăm mâncare dimineaţa prin oraş) dar şi putem mânca pe săturate.

Jurnal de vacanta: Viena 2016

Pe parcursul zilei, vă puteţi potoli foamea cu delicioşii cârnaţi de la gheretele din centrul oraşului cu doar 10 euro pentru două persoane iar dacă nu vreţi să rataţi renumitul schnitzel vienez, o porţie costă între 10 şi 15 euro în funcţie de locaţie. Cea mai bună locaţie unde puteţi găsi mâncăruri diversificate şi la preţuri mai acceptabile e piaţa Naschmarkt. Tot aici am băut şi cea mai bună bere de până acum (Ottakringer Viener Original).

O altă locaţie care pe lângă mâncăruri delicioase vă oferă şi o atmosferă plăcută sunt restaurantele Vapiano, unde puteţi gusta paste delicioase cu 9 euro porţia.

Viena oferă de asemenea o minunată experienţă de shopping. Mariahilfestrasse e cea mai renumită stradă de cumpărături şi acolo găsiţi cam toate firmele mari dar cu o selecţie de produse mult mai bună decât la noi. Am vrut să merg la Kiko şi Lush, pentru că la noi nu se găsesc dar am lăsat cumpărăturile pe ultima zi şi cum a plouat, nu am mai reuşit să ajung :(

Dacă vă doriţi ceva mai extravagant, străzile pietonale din centru oraşului vă oferă de toate iar magazinele marilor case de modă Prada, Chanel, Armani, YSL sunt impresionante. Programul magazinelor din Viena diferă de al nostru, se deschid mai târziu (11-12) şi se închid pe la 7 seara. Restaurantele sunt deschise până seara târziu.

Viena a fost un oraş care ne-a plăcut la nebunie atât mie cât şi soţului meu. Ne aşteptam să dăm peste oameni morocănoşi şi servicii scumpe care lasă de dorit dar am avut parte doar de experienţe plăcute iar oamenii cu care am intrat în contact ştiau cât de cât limba engleză. Oraşul e absolut superb şi vom reveni cu siguranţă.